În fiecare an, pe 29 ianuarie, sărbătorim ziua invenţiei automobilului. Primul dispozitiv de acest gen acţionat de abur poate fi considerat cel realizat de către călugărul Ferdinand Verbiest în secoulul 17. Acesta însă nu potea fi considerat un automobile, era un fel de jucărie pentru împăratul Chinei. În anul 1769 francezul Nicolas-Joseph Cugnot a construit primul automobil funcţional. Acesta era un automobil cu aburi ce avea trei roţi şi putea atinge o viteză maximă de 5 km/h.
Însă primele motoare moderne cu benzină au fost realizate de Karl Benz, invenţie patentată pe 29 ianuarie 1886. 5 ani mai târziu, prin Paris circulau deja primele automobilele echipate cu motor de tip Benz. În Bucureşti, încă din anul 1895 au circulat două automobile cu aburi.
Ceea ce puţini ştiu este că România este una din primele zece ţări din lume ce a introdus automobilul în circulaţie. Prima maşină, mai exact o trăsură-automobil ce avea o putere de 4 CP şi era fabricată de firma Peugeot, este importată în anul 1889 de către Barbu Bellu în Bucureşti.
La nivel mondial, evoluţia auto a fost rapidă, astfel că la începutul secolului 20 în Statele Unite şi în Franţa deja se produceau automobile în serie.
Nu putem vobi de istoria automobiluilui fara să îl menţionăm pe americanul Henry Ford, cel care în anul 1913 a pus bazele primei linii de asamblare auto. Datorită acestuia şi invenţiei sale, automobilele au devenit accesibile pentru oameni din întreaga lume, mult mai ieftine şi mai uşor de construit.
Tot în istoria automobilului îşi are locul şi Rudolph Diesel, cel ce a inventat motorul ce ii poartă numele, motorul diesel.
Progresul ştiinţific şi tehnologic al automobilelor este uluitor, ultimele modele fiind concepute astfel încât să satisfacă şi cele mai exigente cerinţe în domeniu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu